Általános szerződési feltételek

1. Preambulum

1.1. Jelen LE PRIMORE Általános Szerződési Feltételek szabályozzák az alább megjelölt Szolgáltató, valamint Vendég között létrejövő minden, a Szolgáltató által működtetett LE PRIMORE HOTEL & SPA ***** szálláshelyének és szolgáltatásainak igénybevételét.

1.2. Jelen LE PRIMORE Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által üzemeltetett, leprimore.hu honlapon elérhető webáruházban elérhető és igénybe vehető valamennyi Szolgáltatás Vendég általi igénybevételére.

1.3. A Honlapon megjelenített Szolgáltatások, illetve egyéb információ tájékoztató jellegű, arra az időpillanatra vonatkoznak, amikor a leprimore.hu honlap frissítve lett.

1.4. Jelen LE PRIMORE Általános Szerződési Feltételek legfrissebb, hatályban lévő szövege folyamatosan elérhető a leprimore.hu honlapon.

1.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott, speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt Általános Üzleti Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítõkkel, szervezõkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

2. A Szolgáltató adatai

2.1. Az Event Horizon Capital Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövidített elnevezés: Event Horizon Capital Zrt.; székhely: 1053 Budapest, Veres Pálné utca 9. II. em.; cégjegyzékszám: 01-10-049274; adószám: 25914845-2-41; statisztikai számjele: 25914845-6420-114-01).

3. Honlap tárhelyszolgáltató adatai

4. Általános rendelkezések

5. Fogalmak

5.1. Árajánlat: A Szolgáltató által a Vendégnek megküldött Ár vagy egyedileg kialakított ajánlat az Szolgáltatásra vonatkozóan.

5.2. Ár: A Honlapon feltüntetett ár, mely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértéke.

5.3. ÁSZF: a jelen LE PRIMORE Általános Szerződési Feltételek.

5.4. Felek: Szolgáltató és Vendég együttesen.

5.5. Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is, továbbá a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

5.6. Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül.

5.7. Honlap: a leprimore.hu weboldal.

5.8. Közvetítő: a Szolgáltatás igénybevételére leadandó megrendelés során a Vendég helyett és nevében eljáró harmadik személy.

5.9. Megrendelés: A Vendég által kiválasztott Szolgáltatás megrendelése, mennyiségre, időre, árra, fizetési és egyéb feltételekre lebontva.

5.10. Szálláshely: A Szolgáltató 8380 Hévíz, Le Primore tér 1. szám alatti fióktelepén működő Le Primore Hotel & Spa.

5.11. Szerződés: Szolgáltató és Vendég között a Honlap, elektronikus levelezés, telefon igénybevételével létrejövő, Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés, amelynek integráns és elválaszthatatlan részét képezi jelen ÁSZF.

5.12. Szolgáltató: Event Horizon Capital Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövidített elnevezés: Event Horizon Capital Zrt.; székhely: 1053 Budapest, Veres Pálné utca 9. II. em.; cégjegyzékszám: 01-10-049274; adószám: 25914845-2-41; statisztikai számjele: 25914845-6421-114-01)

5.13. Szolgáltatás: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt szállás-, étkezés-, wellness- és gyógyszolgáltatás.

5.14. Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a Vevő vagy a Vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését.

5.15. Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

5.16. Vendég/Ön: a Fogyasztó és a Vállalkozás.

5.17. Ár: a Szolgáltatásért fizetendő ellenszolgáltatás.

6. Szerződés létrejötte, tartalma

6.1. A Szerződés megkötésére az alábbi módokon kerülhet sor:

6.1.1. Elektronikus úton online Megrendelés esetén a Honlapról, amennyiben a Vendég a Szolgáltatásért az Árat megfizette. Honlapon történő megrendelés esetén a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával Vendég a jelen ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el.

6.1.2. Elektronikus úton e-mailben csak akkor jön létre szerződés, ha az e-mailt az Eladó kifejezetten visszaigazolta.

6.1.3. Személyesen, a Szolgáltató székhelyén, fióktelepén, valamint telefonos megkeresés útján is létrejöhet szerződés a Felek között.

6.1.4. Közvetlen Megrendelés esetén a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

6.1.5.  Amennyiben a Szolgáltatásokra vonatkozó Megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatótól veszi igénybe, úgy a Vendég a Szerződő fél.

6.1.6. Amennyiben a Szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést Közvetítő adja le a Vendég a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

6.2. Érvényesen Megrendelés leadására kizárólag a jelen fejezetben foglalt rendelkezések szerint kerülhet sor.

6.3. A Szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésére a másik Fél megkeresésével mind a Szolgáltató, mind a Vendég egyformán jogosult. Szolgáltató jogosult Árajánlat megtételével megkeresni Vendéget személyes, telefonos vagy elektronikus megkeresés útján.

6.4. A Vendég kérésére kiadott Árajánlatban szereplő Ár kizárólag az Árajánlaton megadott időintervallumban érvényes. A Szolgáltató fenntartja a beszállítói ár, illetve árfolyam változás esetén az Árajánlatban szereplő Szolgáltatások Ár változtatási jogát.

6.5. Az Árajánlat kötelezettségvállalás nélküli nyilatkozatnak minősül, annak Vendég általi elfogadása nem jelent automatikusan szerződéskötési kötelezettséget. Amennyiben az Árajánlat alapján küldött Megrendelés a kiadott és a Vendég által elfogadott Árajánlatban foglaltaktól eltér, Szolgáltató nem köteles a Megrendelést elfogadni és teljesíteni, és a változásnak megfelelő új Árajánlatot készíthet Vendég részére. Az Árajánlatban szereplő Áárak kizárólag a teljes Árajánlat változatlan elfogadása esetén érvényesek.

6.6. A Szolgáltató által bizonyos Szolgáltatás tekintetében fennálló egészségbiztonsági kockázatra tekintettel a Szolgáltató csak abban az esetben tudja biztosítja a Szolgáltatásokat, ha a Vendég a nevét és lakcímét a Szolgáltatás igénybevétele előtt a Szolgáltató rendelkezésére bocsátja.

6.7. A Vendég személyesen szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

6.8. A Szerződés a Vendég írásban, vagy személyesen szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.

6.9. Szóban személyesen leadott Megrendelés, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

6.10. A Szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

6.11. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szállodát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett Szolgáltatást a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

6.12. A Szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes, írásbeli hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített Szolgáltatás díjának megtérítését.

6.13. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

7. Lemondási feltételek

7.1. Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szállásszolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezési napot megelőzően 5 nappal van lehetőség.

7.2. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik.

7.3. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként (bánatpénzként) érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

7.4. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásainak foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.

7.5. A Szolgáltató a Szolgáltatás Vendég általi határidőben történő lemondása esetén a befizetett előleg lemondási feltételek szerinti összegét kizárólag banki átutalással fizeti vissza. A Szolgáltatónak a visszautalás végrehajtására 30 (harminc) nap áll rendelkezésére.

8. Árak

8.1. A Szolgáltató által működtetett szálloda szobaárai (Rack Rate), valamint a Szolgáltatások Ára a Szolgáltató Honlapján, a szállodai szobában, vagy a szálloda portáján kerülnek kifüggesztésre. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken, illetve a Szolgáltató Honlapján kerülnek rögzítésre.

8.2. A Szolgáltató jogosult a meghirdetett Árait előzetes bejelentés nélkül megváltoztatni.

8.3. Az Árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az Áak adótartalmának ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény módosulása miatti többlet-terheket előzetes értesítés mellett áthárítja a Szerződő félre.

9. Fizetés módja, garancia

9.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt.

9.2. A Szolgáltató a Szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül, kérheti előleg megfizetését a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.

9.3. Vendég számláját kiegyenlítheti HUF-ban, és/vagy bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. A HUF-tól eltérő pénznemben meghatározott összeg meghatározása ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető Bankjának a Vendég utazási napján érvényes devizaeladási árfolyamán történik.

9.4. Vendég számláját kiegyenlítheti készpénzben a helyszínen, továbbá a Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, Széchenyi Pihenő Kártya, továbbá külön szerződés alapján; ajándékutalvány stb.), melyek mindenkori aktuális listáját kívánságra a Szerződő fél rendelkezésére bocsátja. Foglalás esetén e tárgyban a Szerződő fél számára javasolt a kiválasztott készpénzkímélő fizetési eszközzel való fizetés lehetőségének tisztázása.

9.5. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.

10. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

10.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni, kivéve, ha előzetes megbeszélést követően a Szolgáltató a korábbi érkezést, illetve a későbbi elutazást nem teszi a Vendég részére lehetővé.  A korábbi érkezés, illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori árlista tartalmazza.

11. Digitális okmányolvasó és VIZA rendszer

11.1. A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban a bejelentkezés és szobaelfoglalás feltétele a szálláshely-szolgáltatást igénybevevő személyek személyes adatait igazoló fényképes igazolvány (személyi igazolvány, kártyaformájú vezetői engedély vagy útlevél) átadása érkezéskor a recepción, illetve digitális okmányszkennerrel való rögzítése a Szolgáltató részéről. Minden Vendég azonosítására szükséges bemutatni a fényképes okmányt érkezéskor.

11.2. A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (2) bekezdésének értelmében amennyiben a Vendég nem adja át érkezéskor a személyi azonosítására szolgáló okmányt, abban az esetben – a szálloda a szálláshely-szolgáltatást megtagadja.

11.3. A hatályos jogszabályokban foglalt megtagadott tartózkodás esetén a szálloda a foglalási visszaigazolásban szereplő előlegre, lemondási vagy módosítási összeg megfizetésére nem tart igényt.

12. Háziállatok

12.1. A Szolgáltató szálláshelyére háziállat előzetes egyeztetést követően bevihető a szállodai szobában a Vendég felügyeletével tartható, a közös helyiségeket a szobák megközelítésére használhatják, egyéb helységeket (étterem, uszoda stb.) azonban nem látogathatják. A háziállat felár díját a mindenkori árlista tartalmazza.

12.2. A háziállat szállodába történő bevitelét a Vendégnek a foglaláskor előre kell jeleznie, amennyiben ezen igényt a Vendég előre nem jelzi, akkor a Szolgáltató a mindenkor érvényes napi árlistán található extra háziállat felár költségeit kiszámlázza a Vendég részére.

12.3. A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért, illetve köteles az esetleges extra takarítás díját a helyszínen megfizetni, mely díj mértékét szintén a mindenkori árlista tartalmazza.

13. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

13.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;

b) a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy tudatmódosító szerek befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;

c) a Vendég fertőző betegségben szenved;

d) a Vendég nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

14. Elhelyezési garancia

14.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

14.2. A Szolgáltató 11.1. pontban foglaltak esetén köteles;

a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli;

b) térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére;

c) ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez.

14.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

15. A vendég betegsége, halála

15.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

15.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

16. A Szerződő fél jogai

16.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

16.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

16.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

17. A Vendég kötelezettségei

17.1. A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt Szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

17.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató Szálláshelyén, a gyermek által okozott károkért teljes felelősség a szülőt terheli. A Szálláshely Spa részlegének gyógyvízes medencéi, valamin szaunái gyermekek számára egészségügyi okokból nem látogathatók, a gyermekek felügyelete ebben a vonatkozásban a szülök felelőssége.

17.3. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálloda területére.

18. A Vendég kártérítési felelőssége

18.1. A Vendég mindazon károkért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak történő megtérítésére. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

19. A Szolgáltató jogai

19.1. A Szolgáltató fenntartja az egyoldalú jogot, hogy a Vendégtől vagy annak költégviselőjétől érkezéskor fizetési garanciát – bankkártya előautorizációt, készpénzes óvadék vagy az előre megrendelt szolgáltatások (szállás, étkezés és egyéb szolgáltatások) ellenértékének kiegyenlítése – kérjen az előre ki nem fizetett alap és extra szolgáltatásokért (a továbbiakban együttesen: Fizetési garancia).

19.2. A Szolgáltató a Vendéget érkezésekor a Fizetési garancia igényének tényéről és mértékéről tájékoztatja, aki a Fizetési garancia mértékét és feltételeit írásban fogadja el.

19.3. A Fizetési garancia napi összegének mértéke legfeljebb a Szerződésben meghatározott napi szobaár mértékéig terjedhet, azzal együtt, hogy a Szolgáltató fenntartja az egyoldalú jogot arra, hogy a Fizetési garancia összegét meghaladóan további biztosítékot (továbbiakban: Óvadék) kérjen a Vendégtől vagy annak költségviselőjétől. A Szolgáltató fenntartja jogot arra, hogy amennyiben a Fizetési garancia és/vagy az Óvadék nyújtást a Vendég vagy a helyette a költségviselő megtagadja, úgy a Szolgáltató a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.

19.4. Mind az előlegfizetés, a Fizetési garancia, mind az Óvadék célja, hogy a Szolgáltató számára biztosítékul szolgáljon, arra az esetre, ha a biztosítékot nyújtó fél nem teljesíti az ÁSZF-ben, illetve az egyedileg meghatározott szolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségét. A Szolgáltató a Fizetési garanciából, illetve az Óvadékból kielégítheti az ÁSZF, illetve az egyedileg meghatározott szolgáltatási szerződés alapján fennálló követeléseit a jelen pontban foglalt esetek fennállása esetén. A fentiekre tekintettel mind a Fizetési garancia, mind az Óvadék a Ptk. szerinti óvadéki jellegű biztosíték.

19.5. Amennyiben a Vendég vagy annak költségviselője az igénybe vett extra vagy a szolgáltatási szerződésben a Vendég vagy költségviselő költségviselése mellett megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltató ezen követelést jogosult közvetlenül Vendéggel vagy a költségviselővel, mint kezessel szemben is érvényesíteni.

19.6. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt. Minden esetben hivatalos jegyzőkönyv felvétele szükséges, melyen a szálloda alkalmazottja (részlegvezető vagy ügyeletes vezető), a Vendég, valamint 2 tanú aláírásával igazolja a jegyzőkönyvben rögzített események valódiságát.

19.7. A Szolgáltató biztonsági szolgálata jogosult minden olyan személyt, aki veszélyezteti Szolgáltató bármely tevékenységének nyugalmát és biztonságát – a személyiségi jogok tiszteletben tartásával – a létesítményből eltávolítani. Szolgáltató biztonsági szolgálatának ezirányú intézkedése esetén Szolgáltatót sem a Vendéggel vagy annak költségviselőjével szemben, sem az érintett személlyel szemben kártérítési felelősség nem terheli.

20. A Szolgáltató kötelezettsége

20.1. A Szolgáltató köteles:

a) a Szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb Szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni;

b) a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

21. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

21.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

21.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.

21.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

21.4. A Szálláshely spa részlegének használata a Vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély, ebből eredő balesetekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

21.5. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a hatósági jegyzőkönyv felvételéhez és hatósági eljáráshoz szükséges.

21.6. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a Vendég dolgainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájának széfjében helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.

21.7. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

21.8. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.

21.9. A kártérítés mértéke legfeljebb a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

21.10. A Szálláshely egyéb területein hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

22. Spa és wellnessrészleg házirendje

22.1. A szállodai szobafoglaláshoz kapcsolódó fürdő és szaunaszolgáltatások igénybevételével a házirend rendelkezéseit a Spa és wellnessrészleg vendégei belépésükkel, önmagukra nézve kötelező érvényűnek ismerik el. A Vendég a SPA és wellnessrészleg területére kizárólag szállodai fürdőköntösben vagy szabadidőruhában és gumitalpú szobai vagy fürdőpapucsban léphet be, szolgáltatásait saját felelősségére használhatja. Szobafoglalással nem rendelkező Vendégek nem használhatják a részleget. Illetéktelenül belépni szándékozótól a részleg területére történő belépés megtagadható.

22.2. A Spa recepció és a fürdőrészleg a mindenkori nyitvatartás szerint látogatható, egyéb időszakokban a részleg nem látogatható. Az üzemidőt a szálloda vezetősége indokolt esetben (vihar, műszaki hiba stb.) egyoldalúan megváltoztathatja. A teljes részlegen szakszemélyzet ügyel a biztonságos és kellemes pihenésre.

22.3. Lázas, fertőző, vagy látható bőrbetegségben szenvedő, nyílt sebbel vagy sérüléssel rendelkező, különösen ittas, kábítószer vagy más tudatmódosító szer hatása alatt álló Vendégek nem vehetik igénybe sem a szauna, illetve a fürdőrészleg szolgáltatásait, sem pedig a Spa kezeléseket. Erről szakszemélyzetünk és a részleg, valamit a szálloda vezetője egyoldalúan dönt és arról jegyzőkönyvet vezet.

22.4. Tilos a részlegen szemetelni, és a teljes Spa és fürdőrészlegen dohányozni. Étkezni és bármilyen italt fogyasztani kizárólag a wellness bárban és a kültéri teraszokon lehetséges. Zajongani és saját, illetve mások testi épségét bármilyen módon veszélyeztetni a fürdőmedencékben és azok közvetlen közelében nem megengedett.

22.5. A medencékben ugrálni, kiabálni, labdázni, gumimatracot, búvárszemüveget használni és játékot bevinni a balesetek elkerülése érdekében nem megengedett.

22.6. A medencébe lépés előtt a zuhany használata minden esetben kötelező.

22.7. A fürdőrészleg pihenőiben és az öltözőkben elhelyezett értékekért felelőséget nem vállalunk.

22.8. Az elsősegélynyújtást a Spa és fürdőrészlegen a képesítéssel rendelkező spa recepciós, szaunafelügyelő és az úszómester végzi. A fürdővendéget ért bármilyen baleset esetén a Spa Vezetőt azonnal tájékoztatni kell. A nem bejelentett balesetre való hivatkozással Vendégeinktől utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

22.9. A fürdővendégek kötelesek betartani a fürdő használatára vonatkozó szabályokat. Az üzemeltető az uszoda rendjének fenntartása érdekében – szükség esetén – jogosult hatósági személy segítségét is kérni.

22.10. A Szolgáltató kártérítésre jogosult a Vendéggel szemben amennyiben a fürdőrészleg felszerelési, berendezési tárgyaiban szándékosan, vagy gondatlanul kárt okoz.

23. Titoktartás

23.1. A Szolgáltató az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendeletének rendelkezései szerint a Vendég személyes adatainak vonatkozásában önálló adatkezelőként jár el, amellyel kapcsolatos adatkezelési tájékoztatóját a Honlapon közzéteszi és a Vendég kérésére rendelkezésre bocsátja.

23.2. A Felek kötelezik magukat arra, hogy a Szerződéssel, annak előkészítésével vagy végrehajtásával kapcsolatban tudomásukra jutott, a másik félre, illetve üzleti tevékenységére vonatkozó üzleti titkot, illetve védett ismeretet, így különösen az árképzésre, Szolgáltatásokra, forgalmakra vonatkozó valamennyi információt, tapasztalatot és adatot az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvénnyel összhangban titokban tartja és a másik fél írásbeli hozzájárulása nélkül harmadik személyek számára nem teszi hozzáférhetővé, nem hasznosítja, majd az együttműködés bármely okból történő megszűnését követően – jogszabályi kötelezettségeinek betartása mellett – végleges jelleggel törölni, megsemmisíteni köteles. A köztudomású információk nem képezik üzleti titok tárgyát.

23.3. A Fél a titoktartási kötelezettség alá eső információkat és dokumentumokat stb. csak a Felek között létrejött jogviszony előkészítése és végrehajtása céljából használhatja, és azokat a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül – megváltoztatott formában sem – sem a saját, sem mások céljaira fel nem használhatja, illetve harmadik személyek számára sem teheti lehetővé azok felhasználását. A Fél a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül, harmadik személyek részére nem adhat információt a másik féllel folytatott együttműködésről, kivéve jogszabályi kötelezettség alapján fennálló és hatósági, bírósági megkeresésére adott adatszolgáltatás teljesítését. A Felek kötelesek minden tőlük elvárható biztonsági, szervezési, informatikai intézkedést megtenni azért, hogy az általuk, illetve náluk a másik félről, vagy vele összefüggésben kezelt üzleti titkok, védett ismeretek titokban maradjanak.

23.4. A Felek tudomással bírnak a polgári jogi, illetve az üzleti titok védelméről szóló törvényben meghatározott kártérítési kötelezettségükről, mely őket a jelen fejezet szerinti kötelezettségeinek elmulasztásából, megszegéséből adódóan terheli. A Szerződés hatálya alatt bármelyik Fél által tanúsított jelen fejezet szerinti titoktartási kötelezettség megszegése esetén a másik Felet megilleti az azonnali hatályú felmondás joga. Ezen túlmenően a sérelmet szenvedett Fél jogosult további kártérítési igényt érvényesíteni. 

23.5. Jelen fejezetben foglalt kötelezettségek a Szerződés megszűnését követően is korlátozás nélkül hatályban maradnak.

24. Vis maior

24.1. Olyan mértékben és amennyiben a Szerződés feltételeinek vagy rendelkezéseinek bármelyik fél által történő teljesítése tűz, árvíz, vihar, sztrájk, munkabeszüntetés, illetve zendülés, háború, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedése, továbbá lázadás, baleset, embargó, felkelés, szabotázs, robbantásos merénylet, elemi csapás, természeti katasztrófa, pandémia, vagy más szükséghelyzet, illetve veszélyhelyzet, vagy más vis maiornak minősülő olyan okból, amelyért a Felek nem felelősek részben vagy egészben lehetetlenné válik, a másik fél írásban történő értesítésével a Szerződés követelményeinek, illetve a vis maiorral érintett részeinek teljesítése az akadályozottság megszűntéig felfüggeszthető. A fenti akadályozottság megszűntéig a teljesítésben nem akadályozott fél szükségletei kielégítéséhez (amelyeket egyébként a Szerződésnek megfelelően elégítene ki) jogosult, de nem köteles igénybe venni harmadik személyeket. A teljesítésben akadályozott Fél köteles minden tőle telhetőt megtenni annak érdekében, hogy az erre vonatkozó értesítéstől számított 30 (harminc) napon belül az akadályoztatottságot megszüntesse.

25. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

25.1. A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.

25.2. Amennyiben az alkalmazandó jogszabályok alapján a Felek vitájának elbírálására nem a Pesti Központi Kerületi Bíróság, a Fővárosi Törvényszék vagy a Budapest Környéki Törvényszék az illetékes, úgy a Felek jogvitájukra a Budai Központi Kerületi Bíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki a per tárgyától, illetve a pertárgy értékétől függően.

26. Szellemi alkotások

26.1. A Szolgáltató nevei, logói, valamint az általa nyújtott Szolgáltatások megnevezései, márkanevei, azok logói kereskedelmi névként vagy védjegyként védelmet élveznek.

26.2. A Vendég nem jogosult a márka, a logó, Szolgáltatások grafikus vagy szöveges megjelenítése, a prospektusok és a prezentációs segédeszközök harmadik személy részére történő továbbadására, illetve al-licenszbe adására.

27. Cookie-k

27.1. Honlapunk látogatásakor egy ismétlődő cookie (egy kis szövegfájl) keletkezik, és mentésre kerül a Vendég számítógépének merevmeghajtóján. A cookie lehetővé teszi a Vendég felismerését, amikor a Szolgáltató Honlapját meglátogatja, megkönnyítve böngészését az oldalon, és személyessé téve online élményét.

28. Analitika

28.1. A Szolgáltató egy Honlap analitikai eszközt alkalmaz, amely egy adatsorozatot készít, s nyomon követi, miként használják a Vendégek a Honlapot. Amikor a Vendég felkeresi a Szolgáltató Honlapját, a Szolgáltató cookie-kat hoz létre azzal a céllal, hogy rögzítse, mire keresnek rá a Vendég a Honlapon, illetve, hogy személy szerint nem azonosítható információt nyerjen a keresésekről. Ezen eszköz segíti a Szolgáltató javítani a Vendégek online élményét, és fokozni a Honlap felhasználóbarát jellegét. Szolgáltató az analitikai eszközt nem használja személyes információ gyűjtésére. A legtöbb böngésző automatikusan elfogadja e cookie-kat, azonban a Vendég ezeket kitörölheti, vagy automatikusan visszautasíthatja.

29. SSL biztonság

29.1. A Vendég biztonságát garantálandó, és fokozottan bizalmas adatkezelést biztosítandó, a Honlap SSL adatvédelmi kódoló szoftvert alkalmaz online foglalások esetében. A Vendég hitelkártya száma, és bármely egyéb információ, amelyet Vendég különböző kérdőívek kitöltésekor beír, automatikusan adatvédelmi kódolásra kerül, és a hálózaton történő továbbítás során védelem alatt áll. Amint az információ beérkezik a Szolgáltató szerverére, dekódolásra kerül egy egyedi magánkulcs használatával. Az SSL lehetővé teszi a Vendég böngészője részére a Honlapra történő kapcsolódást és egy biztonságos kommunikációs csatornában történő megállapodást áttekinthető módon. 

30. Hírlevél feliratkozás

30.1. A hírlevelére történő feliratkozás esetén, a név és az e-mail cím önkéntes módon történő megadásával a felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a részére az Event Horizon Capital Zrt. elektronikus levelet küldjön. Az Event Horizon Capital Zrt. biztosítja azt, hogy a hírlevélről a felhasználó bármikor leiratkozzon a [email protected] e-mail címre küldött lemondási kérelem útján.

Hatályos: 2025. március 17.

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy minél hamarabb értesülj legfrissebb ajánlatainkról!

Feliratkozom